רשימות משיעור הקבלה היומי – 27.11.09

888.jpgהכנה לשיעור

  • אנו מגיעים לעולם העליון באותן המובאות, הצעדים, כמו בעולם שלנו.
  • כשמקבלים רצון להיוולד בעולם העליון – הנקודה שבלב, מביאים אותנו למקום היכן שאנו יכולים לפתח אותה – קבוצה.
  • קבוצה זה לא אנשים, אלו רצונות שאם אנו מארגנים אותם נכון לידנו, אנו יכולים להתפתח.
  • אם אני מארגן סביבי את ה”רחם”, את הקבוצה, ורוצה להיקלט בה, אני בונה הכול בעצמי, נכנס ל-“9 ירחי לידה” ואז נולד; “לידה” – כאשר אני מקבל את רצונות הקבוצה שהופכים לשלי.
  • “ישראל” – מי שרוצה להגיע להיות דומה לבורא; “אורייתא” – כל האורות, הכוחות שהאדם מקבל מהסביבה; “קוב”ה” – הכוח שטמון בסביבה, שקושר את הנקודות שבלב – הבורא.
  • העבודה שלנו מתחלקת ל-2 חלקים: 1 – “נגלה” – מה שאנו צריכים לעשות, יגיעה להתקשרות לסביבה כדי למצוא את כוח הבורא, אלוקים; 2 – “נסתר” – מה שהעליון עושה, ואבין רק כשאעלה לדרגתו.
  • להתייחס לנקודות שבלב של החברים כסביבה שעל-ידה אני מתפתח, זה דבר הכרחי.
  • מלמעלה לא בא תיקון, אלא בהקדם המ”ן – בקשה מלמטה.
  • עלי לגלות בקבוצה קנאה, וזה יהיה לי כוח ההתקדמות.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: מאמרי שמעתי – מאמר כ”ד, “מיד רשעים יצילם”

  • לאחר יגיעה רבה, האדם מרגיש שהוא מחולק ל-2 חלקים – “צדיק” – המצדיק את הבורא, ו”רשע” – המרשיע את הבורא, הנמצאים בו.
  • בתפיסה שלנו, בכלים שלנו עם האחרים, העולם שלנו משתנה.
  • בסכך-הכול, הכול נמצא בקליטה בכלי שלנו – בכלים הפנימיים שלי אני מרגיש את עצמי, ובכלים חיצוניים אני מרגיש את העולם.
  • חשוב לקבוע את המצב האמיתי ולא להיות באשליה.
  • חכמת הקבלה מלמדת אותנו לשנות את העולם – “לתקן עולם במלכות שדי” – על-ידי קביעת הגבולות, מגלים את מה שמתרחש.
  • אם אני מגלה בין כל מרכיבי העולם הזה את כוח ההשפעה במקום את כוח הקבלה, אני מגלה במקום העולם הזה את העולם הרוחני.
  • רק העולם שלנו הוא מדומה, כי כוח הקבלה כלל לא קיים בטבע, אלא הוא רק העתקה מכוח ההשפעה; כל המדרגות העליונות מהעולם הזה הן עולם האמת, בדרגות גילוי שונות.
  • אם הרצון שלנו אמיתי, הוא מיד מזמין מלמעלה תגובה.
  • עלי תמיד לאתר את הנקודה הפנימית ביותר בליבי, וממנה להתפלל. “להתפלל” – לבקש מה שבאמת הלב שלי רוצה.
  • אנו צריכים לרכז את כל הרצונות, שישמשו לרצון אחד גדול; אם אני מרכז את כל הפנימיות שלי לרצון אחד, נקרא שאני מתפלל.
  • הרצון הפנימי שלנו הוא בתוך האלוקים, ותמיד אתה מקבל מה שאתה רוצה.
  • לכל הייסורים יש אותה המטרה – שתפנה בחזרה ותבקש תיקון עצמי; הייסורים הם בדיוק לפי רמת ההתפתחות שלך, כדי לעורר אותך לבקשה לשינוי עצמי.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “פתיחה לחכמת הקבלה”, אות י”ג, שיעור 20

  • ברוחניות, אנו מודדים רצונות לפי מידת ההשפעה שבהם.
  • בגשמיות אנו מודדים את עצמנו בין הגופים, וברוחניות אנו מודדים את עצמנו בין התכונות – עד כמה התכונה שלי שווה למישהו או למשהו.
  • שינוי קנה המידה נותן לי הסתכלות נכונה על העולם שלנו, ובהתאם לזה, על העולם הרוחני.
  • “רוחניות” – קשר השפעה בין כל המרכיבים שבתוכי, ביחס חדש לעולם, ב”ואהבת לרעך כמוך”.
  • חומר שבור – נבדל בכל החלקים שלו זה מזה – לא במרחק, אלא בתכונות.
  • אם נתחיל לקבץ את כל הרצונות שבנו, נתחיל להרגיש בקשר הזה בינינו את העולם הרוחני.
  • כל התיקון הוא להפוך את הרצון לקבל שלי להשפעה, למלא מישהו מחוץ לי, את הבורא.
  • עלי להפוך את הטבע שלי, מלהשתמש בו כאמצעי למלא אותו, ללהשתמש בי כאמצעי למלא אותו, ואז שנינו נמצאים כמשפיעים וכמקבלים, וכך מגיעים לדבקות.
  • ברמה הגשמית, על המקובל להתנהג באופן זהה לכל באי העולם.
  • במידת רכישת תכונת ההשפעה, אני רואה יותר או פחות רוחניות; אנו נמצאים בעולם אין-סוף, וחסרה לנו רק מידת ההשפעה מאיתנו, אור חסדים, ואז נראה הכול.
  • רק על-ידי השפעת הסביבה, אני יכול לרצות שינוי לטובה.
  • בתוך הרצון לקבל שלנו יש את כל ההכנות להצליח ולהיות כאלוקים – קנאה, שנאה, תאווה וכבוד, ואם נשתמש בהן בצורה הנכונה בסביבה, נצליח.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: הקדמת “פי חכם”, כתבי בעל הסולם

  • עד חורבן בית המקדש השני, עם ישראל חי ברוחניות.
  • בכל הגלויות הקודמות היה עם ישראל ברוחניות ברמה כזו או אחרת, אך הגלות האחרונה היא טוטאלית, בהתכללות עם כל יתר האנושות.
  • אסור לנו לתאר את המציאות לפי מה שאנו חשים עכשיו, אסור לנו להגיד שהתורה היא רק סיפורים ומצטמצמת רק לפעולות המתקיימות בעולם הזה – זהו זלזול באמצעי שעל-ידו אנו חייבים לעלות מגלות לגאולה.
  • כל התורה מדברת כנגד ליבו של האדם, שאותו צריך לתקן.
  • ההבדל בין חכמת הקבלה ובין הדת, הוא שבדת אתה לא צריך לתקן את עצמך, את הלב, את הרצון.
  • אסור ללמוד תורה לא לצורך התיקון, במקרה כזה האדם נקרא “גוי”; “יהודי” – מי שרוצה להתייחד עם הבורא, לו מותר ללמוד תורה.
  • אנו בעלי השיטה, וחייבים כמה שיותר מהר לתקן את עצמנו ולהביא את השיטה לשאר העולם.
  • האר”י – משיח בן יוסף, מסמל לנו את סוף הגלות, וממנו והלאה עלינו להתחיל לגלות את כוח ההשפעה בעולם.
  • “שם ה'” – התיקון שלי בכלים שלי.
  • כוונת הלימוד חייבת להיות, לא ללמוד כדי לדעת, אלא כדי למשוך את המאור המחזיר למוטב.
  • כל אחד מאיתנו צריך לחשוב עד כמה הוא מסוגל להאיר בעולם; עלינו לפרסם את יעוד חכמת הקבלה, ובזה יש תקווה שנשנה את המציאות מהר ובקלות.
  • רק התיקון הוא הפיתרון למצב הנוכחי, ויותר מזה, זהו האמצעי להגיע לשלמות.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button