רשימות משיעור הקבלה היומי – 3.10.2010

nemal_tel_44_iy.jpgחלק א’: כתבי רב”ש, כרך א’: מאמר “מהי המתנה שהאדם מבקש מה'”

  • “צורך אמיתי” – אם יש לי רצון בדיוק כמו של הבורא.
  • “דבקות” – שאני נכלל, מתבטל, משתווה, עד שלא נשאר דבר מלבד תכונת ההשפעה שיש בבורא, הרוכבת על הרצון לקבל שלי, שלא מבדיל בינינו.
  • מהמטרה הסופית אני יכול למתוח אלי בחזרה את כל קו העבודה – מה אני צריך לעשות פחות  או יותר, אילו שינויים אצטרך לעבור בטבע שלי כדי להגיע ממי שאני עכשיו למי שאני צריך להיות בסוף הדרך, בדבקות.
  • אין מה לגלות מבחוץ, הכל טמון בתוכנו ואנו צריכים להזמין מתוכנו את כל הכוחות הללו כדי שהם יתקנו אותנו. הכוח הפנימי ביותר נקרא “בורא”.
  • אדם המגיע לחכמת הקבלה רוצה לרכוש משהו אגואיסטי, ובהדרגה מבין שכל השינויים צריכים להתרחש בו. ברגע שהוא מבין שהוא צריך לשנות משהו בעצמו, מתחיל אצלו חשבון מאד חזק – או שהוא בורח מהמערכה או שהוא מתחיל להרגיש צורך לחברה, לסביבה, כמו כל חלש חולה או זקן הזקוקים לסביבה, לתמיכה, לערבות.
  • אם אין צורך קודם, אין פעולה, כי הפעולה עצמה היא בתוך הצורך – אין פעולה פיזית.
  • החברה והבורא הם אותו הדבר – בה נמצא הבורא. עד כמה שאני פונה אליה כדי להגיע להשפעה, לדבקות בהשפעה, לשליטת ההשפעה, שהשפעה תשלוט עליי – אז אני יכול לדרוש מהחברה שתביא לי התרוממות כוח, כיוון, הכול.
  • ההבדל בין הבורא לסביבה הוא שהסביבה היא אמצעי שעליו אני יכול להשפיע במידה כזו או אחרת ולהיות כלפיה במצבים משתנים, ואילו הבורא הוא חוק קבוע ולא משתנה.
  • עלינו לדון את החברים לזכות מצד אחד – הם מוכנים להשפעה וקליטת ההשפעה תלויה בערנות שלך, ומהצד השני עלינו לעורר את החברה, כדי להגדיל בנו את הערנות, הקליטה שלנו.
  • האור רק נותן לי חומר דלק, מרץ לבצע פעולה השפעה ללא רווח.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: “זוהר לעם”, פרשת “ויחי”, אות תק”ה, שיעור 28

  • במידה שיהיו כוונות יותר ויותר נכונות, נתחיל להגלות תמונות רוחניות בתוך הכוונות שלנו.
  • רוחניות זה כל מה שמתרחש בתוך הרצון, בהתאם לכוונה הנכונה. הכוונה “מפרמטת” את הרצון לקבל את הצורות הרוחניות.
  • בזמן קריאת הזוהר, עלינו לחשוב שמה שאנו קוראים עליו הם פעולות השפעה המתקיימות במציאות. המציאות הזאת היא היחידה שקיימת. המציאות שלנו היא בתוך תת-ההכרה שלנו, וכל המציאות למעלה מרמת תת-ההכרה פועלת בהשפעה. אין דבר כזה קבלה, רק בחלום שלנו עכשיו, ואנו רוצים להיות באמת, במציאות.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות, כרך ו’ חלק ט”ו, דף א’ תשמ”ז, אות קי”א

  • דינים של זכר – מהקל לכבד, דינים של נקבה – מהכבד לקל.
  • בסך הכל ישנם תמיד 100 אחוז דינים – השאלה כמה לוקח על עצמו הזכר וכמה לוקחת על עצמה הנקבה.
  • אתה לא יכול להבין את הזוהר אם אתה לא מרגיש אחר כל מילה צורה ותמונה. ב”תלמוד עשר הספירות” מדובר על 2 כוחות – כוח הדוחה וכוח המושך ומה שמתרחש ביניהם, ולכן יותר פשוט וקל להבין זאת.
  • “תלמוד עשר הספירות” יותר משכנע אותך שאתה זקוק לכוח ההשפעה ולתיקון. הזוהר פועל בצורה אחרת – הוא רק מאיר את הציור שלו על הרצון לקבל שלך כהקרנה מרחוק של סרט שכביכול לא קשור אליך, ואתה צריך לחשוב כל הזמן על מה שאתה צריך כדי לקרב את התמונה הזו אליך.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, מאמר “אהבת ה’ ואהבת הבריות”, שיעור 3

  • האנושות מתחילה להבין שבלי להתקרב לכלל “ואהבת לרעך כמוך”, אי אפשר להמשיך.
  • חכמת הקבלה מסבירה שלא מספיק להוסיף לחיינו מעט התחשבות זה בזה, אלא מדובר בחוק טבע, שככל שאנו מתפתחים פועל עלינו יותר ויותר. כעת, כשהגענו לשלב ההתפתחות הסופי שלנו, עלינו להגיע למימוש החוק הזה בפשיטות, כפי שהוא קיים בטבע.
  • החוק “ואהבת לרעך כמוך” אומר שבסופו של דבר, כל המציאות – הגשמית והרוחנית, על כל צורותיה, חייבת להיות כלולה בי, ועלי להרגיש שהכל אני.
  • מימוש החוק “ואהבת לרעך כמוך” – שהכל אני, הוא לא בצורה אגואיסטית, מכיוון שהשנאה נשארת, ומעליה אנו רוכשים את האהבה.
  • “זולת” – שאני שונא אותו. “כמוך” – שאני אוהב אותו. “על כל פשעים תכסה אהבה” – השנאה נשארת ועל-פניה מתגלה האהבה.
  • כדי להגיע למימוש החוק “ואהבת לרעך כמוך”, על האדם להגיע למצב שהוא שונא את הרצון לקבל שלו יותר ממה שהוא שונא את הזולת.
  • בסופו של דבר, מגיעים למצב שתכונת ההשפעה והאהבה היא המילוי של האדם, שלא דורש דבר מלבדה.
  • בכללות, בפעולות הגשמיות שלנו כדי לעזור לאחרים, אנו מגבילים את עצמנו מלהגיע לתיקון.
  • פעולת הפצה היא פעולה לכיוון הנכון, לכיוון האהבה.
  • לעולם אין צורה – הכול הוא בתוך האדם, וכשהוא מתחיל לגלות את הצורה הזו, הוא מרגיש שהיא נזילה ושמאחוריה עומדת מחשבה.
  • אתה יכול לנהל את עצמך כלפי כל הדברים הלא ידועים רק על-ידי דבר אחד – ביסוס וסידור היחס שלך עם אותה הקבוצה שעל-ידה בחרת להגיע לאמת.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button