רשימות משיעור הקבלה היומי – 31.12.09

zolaam4.jpgחלק א’: זוהר לעם, פרשת וישלח, אות רע”ד

  • המצב הכי טוב ללימוד הזוהר, הוא שהאדם מעורר את עצמו מאפס, מתוך כל התנאים שמתגלים לפניו בעולם הזה.
  • בעיות העולם הזה הן לא בעיות המתקיימות בעולם הזה, אלא המדרגות הרוחניות שהשתלשלו מלמעלה וייצבו את עצמן בצורה הפוכה כלפיך, לדוגמא בנק, סופר, משפחה, עבודה – כל אלה הם תנאים שמהם אתה חייב לדחוף את עצמך, כמו דרך מסננת, ומה שיוצא מזה נקרא “יגיעה”.
  • דווקא כשקשה לאדם, עליו להשתדל להפריד את מציאות העולם הזה מהנקודה הרוחנית הנסתרת, ולהוציא אותה מתחת ערימת הבעיות, אל למעלה מהן.
  • בזמן קריאת הזוהר, הציפייה צריכה להיות – “אני רוצה להתכלל מזה, שזה ימלא את כל התאים שלי”.
  • הזוהר פותח בנו את הנקודה שבלב, הוא לא בא כדי למלא לנו את רגש העולם הזה.
  • עלי לשאוף שכתוצאה מהלימוד יהיה לי תיקון, ושהמילוי יבוא לכלים החיצוניים – בזולת.
  • כיום, בפעם הראשונה בהיסטוריה, אנו עושים עבודה רוחנית; אנו הראשונים בהיסטוריה שמבצעים את התיקון, את המימוש.
  • הזוהר מדבר רק על האדם, על מה שקורה בתוך הנשמה, איך אנו מפתחים את הנשמה ומגלים בתוכה את המציאות.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, פתיחה לחכמת הקבלה אות ק’, שיעור 40

  • ספירת דעת היא לא ספירה, אלא חיסרון שהתחתון מעלה לעליון.
  • בינה היא ראש לזעיר-אנפין; זעיר-אנפין נקרא “קטן”, כי יש לו רק גוף – חסדים בהארת חכמה, וראשו בבינה.
  • הקשר בין חכמה ובינה, נעשה כתוצאה מחיסרון שמגיע מלמטה, שנקרא “ספירת דעת”.
  • ספירת דעת היא כל-כך חשובה, כיוון שהתחתון גורם אותה, את הזיווג בין אבא ואמא.
  • ההבחנה “דעת”, נקראת ספירה, כי בלעדיה כל הפרצוף היה “מכובה”, היא “מדליקה” את הפרצוף, וממנה יש אור בכל העולמות.
  • ט’ הספירות העליונות כלפי מלכות, הן מקורות התענוג, הלימוד, מידות ההשפעה שלה לאותו המקום שאליו היא מעבירה את האור החוזר שלה.
  • ללא ט’ הספירות בין הבורא לנברא, לא היה ביניהם כל קשר.
  • עליית מלכות לבינה – אני מעלה את חלק הרצון לקבל שלי, שיכול להידמות במשהו לרצון להשפיע, ואת כל השאר אני מצמצם.
  • מצמצום ב’ והלאה, בינה נמצאת תמיד בצמצום, ופותחת את עצמה רק בהתאם לחיסרון התחתון; לכן אם לא נעורר את הבינה, לא יפתח כלום מלמעלה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, “מבוא לספר הזהר” אות כ”ב, שיעור 7

  • כל המדובר בכתבי הקבלה הוא כלפי הנשמות בלבד, אנו אף פעם לא מדברים על האור.
  • אין-סוף – המקסימום שאני יכול לקלוט ולהתפעל ממנו בכלים שלי.
  • מהרגע שהתחלתי לנוע לעבר המטרה, בכל רגע אני מקבל מידה מסוימת מה”אין-סוף”.
  • כל מדרגה עליונה נקראת כלפי “אין סוף”, כי אני לא יכול לעלות אליה, אלא אם אני הולך ב”מאה אחוז” על הכול.
  • “אני” – אותה הנקודה שדווקא משתוקקת להגיע לבורא, לדבקות, לייחוד, שבה אני מרגיש את המימוש הרוחני שלי; אותו הרצון “יש מאין” שיהפוך לאור.
  • אנו צריכים לייצב בכל פעם את עצמנו, בצורה הנכונה כלפי מה שכתוב בספר הזוהר, ובצורה כזו אנו מכוונים כלפינו את השפעת המאור המחזיר למוטב.
  • אתה לא מרגיש את החומר, אלא רק את ההשוואה בין הצורות המלובשות בו; לכן עלי לבחור בכל פעם חברה יותר ויותר מתקדמת, שתראה לי דוגמא, ממה כדאי לי ליהנות, וכך אתקדם.
  • אני חייב למצוא את נקודת הקשר של לאחרים.
  • כולנו נמצאים בדמותנו הנכונה באין-סוף – המצב היחיד שקיים בפועל; כל היתר חוץ ממנו, הם דמיונות, הסתרות כלפי אותה נקודת האדם, המרגישה את עצמה בעולם הזה.
  • דווקא על-ידי ההעלמות בין עולם אין-סוף לבין העולם הזה, נוכל לתקן את עצמנו, בהתאם להן.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button