אומרים אהבה יש בעולם

love.jpgהבורא יצר עבורנו תכנית הכשרה שמלמדת אותנו לנטוש את הרצון האגואיסטי לטובת אהבת הזולת. כשזה יקרה נוכל לדעת מה זו אהבה באמת.

“מטרת הבורא בבריאת האדם היא להביא את האדם לשלמות ונצחיות” (בעל הסולם)

אין ספור שירים ופיוטים נכתבו על אהבה, אבל מי מאיתנו יודע מהי אהבה באמת? כולנו רוצים להיות אהובים, להרגיש בטוחים ורצויים ולחוות שקט, שלווה ובטחון. אם ניזכר ברגעים המאושרים ביותר בחיינו, נגלה שהיו אלו הרגעים שבהם אהבנו. אנחנו רוצים לאהוב ולהעניק מכל הלב לבן הזוג, לילדים ולהורים, אולם לא תמיד יודעים איך לעשות זאת.

חכמת הקבלה מסבירה לנו את הסיבה לצורך הפנימי והעמוק שלנו לאהוב ולהרגיש נאהבים, ואת הדרך להשגתה של אהבה נצחית ומושלמת.

הרצון הוא לאהוב
המקור של כולנו הוא בנשמה אחת שנבראה על ידי הבורא. נשמה זו מכונה נשמת אדם הראשון. המקובלים מסבירים שהטבע של הבורא הוא אהבה ונתינה מוחלטת, ואילו הטבע של נשמת אדם הראשון הוא הרצון לקבל הנאה ותענוג.

הבורא ברא את הנשמה מתוך אהבתו אליה, ולכן הרצון הפנימי שטבוע בנשמה הוא לאהוב. כתוצאה מכך, התענוג הגדול ביותר שהנשמה יכולה להרגיש הוא תענוג מתחושת אהבה. אך כיצד תוכל הנשמה לממש את ההשתוקקות שבה ולאהוב את הכוח שברא אותה?

תוכנית ההכשרה
כדי לאפשר לנשמה לאהוב את הבורא, תכנן הבורא “תוכנית הכשרה” מיוחדת עבורה, שתפתח בה את הרצון לאהוב. בתחילה הבורא חילק את הנשמה לחלקים רבים הנקראים נשמות פרטיות והסתיר את עצמו מפניהן. כל הנשמות קיבלו רצון אגואיסטי, כלומר רצון לקבל אהבה, ואז התלבשו בגופיהם של בני אדם בעולם הזה.

לעומת הבורא הנסתר מעינינו, בני אדם אחרים אינם נסתרים מעינינו, והודות לכך אנו יכולים “לתרגל” בינינו אהבה כלפי הזולת. באמצעות היחסים בינינו נוכל ללמוד להתעלות מעל רצוננו לקבל אהבה בצורה אגואיסטית וכשכך יקרה, נגיע לסופה של תוכנית ההכשרה ונרכוש את טבעו של הבורא.

בשלב זה אנו נחזור אל המצב השלם שבו כולנו אוהבים ומאוחדים כנשמה אחת, ונזכה לתענוג העילאי שרצה הבורא להעניק לנו, תענוג שנובע מתוך אהבה ונתינה. אז ישוב הבורא ויתגלה בינינו ונהיה מסוגלים להחזיר לו אהבה, כי כבר למדנו לאהוב איש את חברו.

כמו שהורים אוהבים את ילדיהם
אחד התענוגים הגדולים ביותר שמוכרים לנו הוא גידול ילדים. ואכן, למרות הקושי וההקרבה הכרוכים בכך, רוב בני האדם מעוניינים להביא לעולם ילדים ולהעניק להם ממיטב זמנם ומרצם. דווקא אהבה ונתינה לילדים נותנת להורים סיפוק הרבה יותר גדול מכל תענוג אחר.

אילו אהבנו את כל האנושות כפי שאוהבים ההורים את ילדיהם, היו חיינו פשוטים הרבה יותר, אבל כידוע המצב שונה בתכלית. אז מה עושים? איך מפתחים בליבנו אהבה לאחרים כאילו היו ילדינו? מי שבאמת מחפש ולא מוותר, מגלה את חכמת הקבלה, השיטה שמאפשרת לנו לחוות אהבה באמת.

להגיע לטבע הבורא
בתקופתנו, כאשר נחשפת חכמת הקבלה לרבים, מקבלות כל הנשמות את ההזדמנות ללמוד כיצד להגיע לאהבת הזולת. כל אדם שבוחר להיענות לקריאה הפנימית שבליבו, יכול ללמוד את חכמת הקבלה ולחוות אהבה.

באמצעות הקבלה האדם לומד להכיר את הרצון של שאר הנשמות ולאהוב אותן ללא תנאי, ממש כמו שהבורא אוהב את נשמת אדם הראשון. כך, ביחד עם שאר האנשים, מצליח האדם להגיע לטבע הבורא ולאהוב כפי שהוא אוהב.

כאשר נלמד כולנו לאהוב זה את זה, נוכל להתאחד ולהיות כנשמה אחת. כך נשוב אל מצבנו השלם ונגיע לחיבור ולאיחוד נצחי עם הכוח העליון, הבורא.

צפו בהרצאה בנושא אהבה, חלק 1

צפו בהרצאה בנושא אהבה, חלק 2

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button