ההסתרה נותנת לנו אפשרות להתפתח מתוך בחירה חופשית

מדורי דורות מתפתחת האנושות אך ורק מתוך מצבי משבר וייסורים, בבריחה מהרע לעבר מצב רצוי יותר. אך אם נחקור את הטבע לעומקו, נגלה שאנו בסך הכול גופים ביולוגיים שמופעלים על ידי מוסרות של תענוגים וייסורים מצד הטבע, בדומה לשאר חיות העולם. אך האם ישנו קיום גבוה מזה?

מקובלים כותבים שאנו נמצאים במרחב סגור שבו שולטים חוקי הטבע. אותם חוקי הטבע הם פרטים של אותו חוק כולל ויחיד – חוק ההשפעה, הבורא. חוקים אלה שולטים על מציאותנו ואנו לא יכולים להימלט מהם.

הבורא הסתיר את עצמו מאיתנו ועקב זאת אנו לא חשים את פעולת אותם הכוחות באופן ברור. הוא עשה זאת כדי להותיר לנו בחירה חופשית – כאילו שנתנו לנו לשמור על אוצר ובודקים אותנו, האם נגנוב אותו או לא…

אולם הטבע אינו “עושה לנו הנחות”, ונוהג איתנו על פי הכלל המפורסם שאומר “אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש”. יותר מזה, חוק הוא חוק והפרה של חוק הטבע הכללי שווה לעוצמת התופעות השליליות, הבעיות והקשיים שבחיינו. ועוד יותר מזה, מכיוון שמשנה לשנה מתגבר האגואיזם בחברה האנושית, הפרת חוק האיזון בטבע רק הולכת וגוברת. כתוצאה מכך מחמירות התופעות השליליות, האסונות והקשיים שאנו חווים.

אז האם לא כדאי יותר להתאים את תכונותינו לתכונות חוק הטבע הכללי? הלא ניסיון העבר מלמד אותנו שאחרת הטבע “ידחוף” אותנו מאחור וידרבן אותנו להשתנות בעזרת אמצעים הרבה פחות נעימים… פתגם עתיק אומר ש”חכם הוא מי שרואה מראש לאן יובילו אותו טעויותיו, ונמנע מלבצע אותן”, אבל כדי לעשות זאת צריך לראות את התמונה השלמה וכאן בדיוק מקומה ותפקידה של חכמת הקבלה.

האדם, מסבירים המקובלים, הוא הפרט היחיד שמיועד להצטרף לשלמות העליונה שקיימת בטבע והוא מיועד להפוך לחלק ממנה מתוך בחירה חופשית. הטבע נתן לנו את האפשרות להגיע לכך בכוחות עצמנו, כדי לאפשר לנו להתעלות מהמימד שבו אנו קיימים כעת למימד עליון יותר. בכך נבדל האדם מכל יתר היצורים בעולם.

עוד בשיעור:
• ההבדל בין חכמת הקבלה לכל הדתות ושאר שיטות אחרות הוא שהקבלה גורסת שהאדם צריך להשתנות כלפי חוק הטבע המחלט, חוק ההשפעה ומתוך בחירה חופשית. אם תשתנה, יהיה לך טוב. לעומתם, שאר האנושות, הן החילונית והן הדתית, מתפללת לכוח העליון שישתנה כלפיה כדי שיהיה לה טוב. האנושות לא מבינה שהיא צריכה לשנות את עצמה כלפי הטבע ולא לבקש מהטבע להשתנות כלפיה.
• רק ניסיון ברור מתוך השגתו הפנימית של אדם שהגיע ל”פקיחת עיניים” ומתחיל לראות ולהכיר את הכוחות שפועלים מעבר לחומר, יכול להוביל את שאר האנושות לעבר האמת.
• כל ההבדל בין ישראל לאומות העולם הוא שישראל כבר קיבלו את שיטת התיקון ועליהם למסור אותה לשאר העולם.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – מאמר השלום, ספר קבלה למתחיל, עמ’ 132, ד”ה: “ועתה נבוא”

לצפיה בשיעור המלא

להורדת MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button