לכל משבר יש פיתרון

חידון קצר: במה עדיף האדם על הבהמה?

1 – האדם הולך על שתיים ואילו הבהמה הולכת על ארבע

2 – האדם יכול להבחין בדבר-מה שעלול לפגוע בו ואילו הבהמה אינה יכולה

3 – האדם יכול ללמוד ולהסיק מסקנות מניסיונות רעים ולהבין איך להימנע מחזרה עליהם ואילו הבהמה אינה יכולה

אם עמדתם לבחור בתשובה השנייה, עליכם לדעת שאפילו צמחים מפגינים חרדה כשמתקרב אליהם גוף זר, לדוגמא, עכביש. מכאן אנו רואים שהיכולת להבחין בדברים שיכולים לגרום לנו רע קיימת הן באדם והן בממלכת החי והצומח. אך לאדם יש יתרון ברור – רק הוא יכול לגלות גם את הסיבה לסבל שלו.

סוף של תקופה

בימינו – תקופה של משבר וצרות רבות שפוקדות את העולם, כמעט כל אחד מתמודד עם משבר פרטי משלו. רבים מהאנשים לא מסופקים מחייהם ומתקשים למצוא בהם טעם. אחרים עלולים להיות חרדים מהמשבר הביטחוני, משבר הכלכלה, משבר הנפט או משבר האקולוגיה החמור.

המשותף לכל המשברים הללו, הינה הכרת האנושות בעובדה שאין בעולמנו פתרון הנראה לעין עבור שלל המשברים הקיימים, לאחר שניסיונות רבים לפתור אותם, נכשלו.

הפיתרון למשבר העולמי 

גם את המקובלים מטריד אותו משבר שעובר על כלל האנושות, אבל בניגוד לשאר, להם יש את הפיתרון. כמי שגילו את הנוסחה לחיים טובים, פועלים המקובלים כמיטב יכולתם לפרסם את הידע הטמון בחכמת הקבלה ולאפשר לכל אדם באשר הוא את ההזדמנות לגלות מדוע הוא סובל ואיך ניתן לשנות את המצב לטובה.

דווקא בנקודה זו מתבטא היתרון האנושי על שאר היצורים החיים. לעומת החיות והצמחים, האדם שואף לשלמות ומתחיל לשאול ולחפש את הטוב שבחיים. המקובלים הם אלה שמספקים לו את השיטה להגיע לזה.

מהרגע שהאדם פוגש בחכמת הקבלה, הוא יכול להבין את הסיבה לכל הצרות שפקדו אותו ולקבל כוחות להתעלות מעל לכל משבר העומד לפניו, עד שיגיע לגילוי העולם הרוחני, עולם של שלמות, נצחיות ואושר.

עוד בשיעור:
• אדם מושפע תמיד מהערכים שהסביבה שלו מכבדת. בימינו, החברה כבר אינה מכבדת שום דבר ולכן אף האדם אינו מצליח למצוא מילוי ואושר בעולמנו.
• מחקרים חדשים מעריכים שהחיים על פני כדור הארץ עלולים להסתיים בעוד כמה עשרות שנים. זוהי נוסחה טבעית ואמיתית הידועה למקובלים – זהו משבר צפוי מראש במפגש בין האגואיזם השולט באנושות לבין חוקי הטבע הדוחפים את האנושות לתיקון אותו האגואיזם.
• המשבר שפוקד את האנושות מסמן גם את התעוררות הנקודה שבלב במיליוני אנשים. לכן זהו הזמן לגילוי הידע הטמון בחכמת הקבלה כאמצעי לפיתרון הכללי.
• קיים רק דבר אחד שדורש שינוי: אהבת הזולת.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – ספר “הדור האחרון”

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button