מי רוצה להיות מקובל?

shutterstock_5330542.jpg1 המקובלים הם אנשים שבהם האגואיזם התפרץ במלואו:
נשמע מוזר לחשוב על המקובלים כאנשים האגואיסטיים ביותר עלי אדמות, אך גדולתם היא בכך שבאמצעות לימוד שיטת הקבלה, הם הצליחו להפוך את האגו ליחס של אהבה כלפי האחר ובכך להשוות את תכונותיהם לתכונות הבורא.

על השאלה, מדוע מלכתחילה הם היו צריכים להיות אגואיסטיים כל כך אפשר לענות בדוגמה פשוטה: אם פושע מצליח יחליט להפוך לאדם חיובי, אותן התכונות שעזרו לו להצליח כפושע, כמו זריזות, ערמומיות וחכמה יתרה, יעזרו לו כעת גם בדרכו החיובית החדשה.

רוצים קצר יותר? אז ככה: אם יש לך אצבעות זריזות, אתה יכול להיות או גנב, או פסנתרן… כלומר, באגו אפשר להשתמש גם לטובה וגם לרעה והמקובלים הם אנשים שניצלו את כל מלוא גודל האגו שבהם, לטובת הכלל.

2 שפת המקובלים – לא רק בקבלה:
גם התורה, התלמוד, המדרשים והאגדות הם כתבי קבלה וכתובים במעין “שפה טכנית של מקובלים”. כשמקובל קורא את הספרים הקדושים הוא אינו קורא שם סיפורים היסטוריים, או דינים על פרה, שור או חמור, אלא מבין את ה”קוד” שנמצא מאחורי המונח “שור”, או אפילו “אור”.

מקובלים הוטרדו מכך ששפתם תפורש בצורה גשמית ובמאמרו “מהות חכמת הקבלה”, מתריע על כך המקובל יהודה אשלג (בעל הסולם). בדוגמא שנתן, הוא כותב שה”אור” שעליו מסופר בקבלה, כלל אינו דומה לאור השמש, אור הנר או אפילו אור שנדלק במוחנו בזמן שעולה רעיון חדש, אלא מדובר במושג רוחני שלא קיים בעולמנו.

3 המקובלים המציאו בעצמם את השמועות עליהם ועל הקבלה:
אומרים שמקבלה אפשר להשתגע, שאסור ללמוד קבלה עד גיל 40, אומרים שמקובלים מזלזלים דברים גשמיים. ומי התחיל את חרושת השמועות הזאת? המקובלים עצמם!

בזמנים עברו, הייתה תקופה ארוכה שבה עם ישראל היה צריך לעבור “גלות” רוחנית. באותה תקופה, המקובלים הבודדים שפעלו, רצו להרחיק את עצמם מההמון ולכן אסרו על לימוד הקבלה בשלל תואנות שווא.

4 מקובלים רוצים שתלמדו קבלה ומפרשים עבורכם את החכמה בצורה פשוטה:
בתקופתו של האר”י, תם הצורך בגלות הרוחנית ואף תלמידו של האר”י, הרב חיים ויטאל, כתב בתקיפות בזכות הפצת החכמה. בעל הסולם שחי במאה ה-20, שידרג את חכמת הקבלה לדורנו, כשכתב את מאמריו בשפה מדעית פשוטה והפך את הקבלה לנגישה לכל דורש. למי מיועדת החכמה, שואל בעל הסולם ומייד עונה – לכל מי ששואל מה הטעם בחייו.

5 מי רוצה להיות מקובל?
אז אם חשבת בטעות שאתה זקוק לתכונות מיוחדות כדי ללמוד קבלה, אם חשבת שללימוד הקבלה מגיעים רק אנשים צנועים, זכים או טהורים, אם חשבת שעליך לחכות עד שתהיה בן 40, שקודם תצטרך למלא כרסך בש”ס ופוסקים או שחששת לבריאותך הנפשית – אין לך מה לדאוג.

כשאדם מגיע ללימוד חכמת הקבלה הוא נשאל רק שאלה אחת: האם יש לך את הרצון לגלות מה הטעם לחייך?
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – “חכמת הקבלה ומהותה”, ספר “קבלה למתחיל”

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button