לימוד קבלה – רק כדי לגלות את מציאות העולם הרוחני

authentic_text.jpgקשה להתעלם מהמספר ההולך וגדל של האנשים שמתעניינים ברוחניות מכל זן וסוג, בכל העולם. בימינו, עיתונים לא מהססים לפרסם מאמרים שלמים בנושאי “העידן החדש”, האינטרנט עמוס במידע מקיף בנושא, ערוצי הטלוויזיה השונים לא טומנים ידם בצלחת ואף קיימים כאלה שמוקדשים בלעדית לתחום הרוחניות והמיסטיקה.

גם חכמת הקבלה זוכה להתעניינות הולכת וגוברת בשנים האחרונות. עוד בספר הזוהר, שנכתב במאה השנייה לספירה, נקבע כי מסוף המאה ה-20 חוכמת הקבלה תהיה נגישה לכולם, מהסיבה שהעולם לא יוכל להמשיך להתקיים בלי להכיר את החוקים שמפעילים אותו ומשפיעים עליו.

תשובה והרגשה
מקובלים הם אנשים רגילים שיצאו לחקור את שאלת מהות הקיום, אך יחד עם מציאת תשובה לשאלה הם חזרו גם עם הרגשה, עם חוש נוסף. העיסוק המרוכז שלהם בחקר מהות החיים הוליד בהם חוש נוסף, שעד לאותו הזמן הם כלל לא ידעו על קיומו. אותו החוש פתח להם את השער בפני עולם אחרי לגמרי, עולם רוחני שבו כללים שונים, שבו בני האדם יכולים לשלוט על המציאות ולהיות אדונים לה.

גילוי המקובלים את המציאות “שמעבר” היה מבחינתם כל-כך מסעיר, עד שהם החליטו לתעד אותו בכתובים ולהעביר אותו ממורה לתלמיד במשך אלפי שנים. זאת כדי לעזור לכל האנושות להשיג בקלות יחסית את אותו חוש רוחני, להיווכח בקיומה של מציאות מקבילה למציאות הפיזית שלנו ולחיות בשני העולמות במקביל.

ההבדל בין הבנה להשגה
בעקבות פריחת העיסוק בחכמת הקבלה בשנים האחרונות, גם בגופים ממוסדים כמו כמה מהאוניברסיטאות המובילות בעולם, מתעוררת שאלה עקרונית: האם הבנה עיונית או שכלית של הכתוב בספרי הקבלה, היא המטרה שלשמה נכתבו כתבי החכמה העתיקה?

לפי מה שאומרים מקובלים אמיתיים, התשובה היא שלילית. יותר מזה, כדי להבין את הכתוב בספרי הקבלה, עלינו להרגיש תחילה את מציאות העולם הרוחני וכתוצאה מהרגשתנו גם נבין את המתרחש בו, עד לפרטים הקטנים ביותר.

מקסיקני ביפן
מקובלים שהשיגו את מציאות העולם הרוחני מספרים שהיא שונה לחלוטין ממציאות העולם שלנו. ההקשרים שונים, הנוסחאות הפועלות שם שונות והחוקים שפועלים שם שונים לחלוטין. לכן, גם אם אתאמץ מאד בלימודי, לא אוכל למצוא בתוכי, בהרגשתי, את ההבחנות שאותן מתארים המקובלים בספרים. זאת כי אני אקרא את הכתוב בהם בעזרת כלי הקליטה שלי, כלים שונים לחלוטין מכלי הקליטה הרוחניים של האנשים שכתבו את הספרים הללו.

דומה הדבר ליפני שמנסה לתאר למקסיקני שמעולם לא היה ביפן את מציאות החיים ביפן. קל וחומר, מקובל שמנסה לתאר לאדם מן השורה את מציאות העולם הרוחני, מציאות הנסתרת לחלוטין מחושיו.

מטרת הלימוד
לכן עלינו להבין שמטרת לימוד חכמת הקבלה היא השגת העולם הרוחני ולא הבנתו בשכל המגובל שאיתו נולדנו, פשוט כי זה בלתי אפשרי. מובטח לנו שלאחר שנרכוש את אותו חוש רוחני נכסף, גם נבין את ה-כול.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – “שמעתי”, מאמר מ”ב, “מהו שראשי תיבות אלול “אני לדודי ודודי לי” מרמזת בעבודה”

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

עוד על לימודי קבלה

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button