מפה, מדריך ואפשרות של בחירה חופשית

עד כמה שזה יכול להישמע מוזר, לפי חכמת הקבלה, החיים שלנו הם כמו סרט שהוכן מראש. יש תסריט, שחקנים, עלילה וגם הסוף כבר ידוע מראש. לא קיימת בחירה חופשית בחיינו הגשמיים ואי אפשר לשנות בהם דבר, מלבד העובדה שכבני-אדם, ניתנה לנו הזכות לשבת על כיסא הבמאי, לראות לפני כולם את הסוף של הסרט ולהיערך לקראתו.

מקובלים מלמדים אותנו שאנחנו לא יכולים לשנות דבר בחיינו – אין לנו כל בחירה חופשית והכל כבר נקבע מראש: את מי נכיר, עם מי נשוחח וגם על מה נשוחח, עם מי נתחתן וכמה ילדים נוליד. זה קורה כי כל אדם בעולם מופעל מתוך ‘רשימות’ שקיימות בו – תוכנית התפתחות שהוטבעה בו עוד בראשית הבריאה. בזה, בעצם, אין שום הבדל בינינו לבין בעלי-החיים – אנו נעים לעבר מטרת הבריאה בעיניים עצומות, בדיוק כפי שהם נעים לעברה.

חכמת הקבלה ממשיכה ומלמדת שהאפשרות היחידה לבחירה חופשית שניתנה לנו כבני-אדם, קיימת ביכולת שלנו להחליט אם להיות שותפים למהלך הבריאה, או להתעלם מקיומו. חשוב שנדע שמחיר ההתעלמות יקר מאוד, משום שאנו סובלים בלי דעת למה. מצד שני, מי שהופך להיות שותף למהלך הזה, מתוך בחירה חופשית, לומד להכיר מקרוב את הסיבות לכל מה שקורה בחייו.

הבחירה החופשית היחידה
נסו להגיע למקום חדש בפעם הראשונה בחייכם ולהסתדר שם בלי מפות ובלי הדרכה של אנשים שכבר היו שם לפניכם. כזה הוא מי שבוחר לחיות את חייו בעולם שלנו מבלי להיעזר בחכמת הקבלה – הוא פשוט מגשש באפלה.

חכמת הקבלה היא המפה שלנו והמקובלים הם מורי הדרך – הם האנשים היחידים בעולם שהגיעו לעומק הכרת מערכת המציאות ובכך רכשו שליטה על מהלך חייהם. גם אנחנו יכולים לבחור להיות כמוהם ולמעשה, זו הבחירה החופשית היחידה שיש לנו בחיינו.

עוד בשיעור:
• נתנו לנו רצונות עם כוונה אגואיסטית ואנחנו צריכים להפוך את הכוונה שבהם להשפעה לטובת הזולת. הרצונות הם כל הבריאה ותיקון הבריאה הוא לשנות הכוונה שברצונות. לא יותר מזה.
• כל הנביאים התנבאו לימות המשיח כי אין יותר על מה לדבר. כל הנביאים, כולל משה והתורה שכתב, חכמי המשנה והמקובלים, דיברו על תיקון האדם. תיקון האדם מתחיל מזמנינו והלאה. לפני כן היו רק יחדי סגולה שקיבלו את דרגות התגלות האלוקות. אנו לא מודעים עד כמה המצב שלנו מיוחד, בהסטוריה הרוחנית והגשמית גם יחד.
• הנברא חייב להרגיש שהוא מוליד את כל הבריאה, שהוא בעל-הבית על הכל. רק בתנאי הזה הוא יהיה בהרגשת השלמות.
• אני יכול ליהנות רק מדברים שנמצאים בשורש שלי. אם היו בשורש תכונות אחרות הייתי נהנה מדברים אחרים. כל הרגשת הנאה מגיעה מהשתוות צורה שלנו לשורש וכל כאב מגיע מחוסר השתוות שלנו לשורש.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – מאמר “מתן תורה”, אות ו’, ספר “קבלה למתחיל”

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button