עם ישראל – על מה כל הרעש?

heart.jpgלעם ישראל יש תפקיד מאוד מוגדר: הם אלה שאמורים להוביל את כל האנושות לדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר שאליה מסוגלים להגיע בני אדם.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו שהאנושות כולה היא גוף אחד כללי, ובתוכו לכל אומה תפקיד משלה. לעם ישראל יש תפקיד מיוחד והוא לממש את שיטת הקבלה על עצמו ולאחר מכן להעביר אותה לשאר אומות העולם. זוהי משמעות האמרה להיות “אור לגויים”.

התורה היא לא ספר היסטוריה

התורה שקיבלנו במתנה היא לא ספר היסטוריה, אלא ספר קבלה – מדריך שאמור לעזור לכל אחד מאיתנו ללמוד את החוק האחד שלפיו פועלת כל הבריאה – חוק האהבה. אם נכיר את החוק, נדע כיצד להשיג את כל הטוב שקיים במציאות.

כיום, מוטלת על עם ישראל החובה להשלים את המשימה שקיבל על עצמו לפני כ-3500 שנה בסיני, ולהוביל את האנושות אל גמר התיקון, אל הדרגה הרוחנית העליונה ביותר שבן אנוש יכול להגיע אליה. אך נוכל לעשות זאת רק לאחר שנממש בעצמנו את הכתוב בכתבי הקבלה.

עם ישראל חייב להיות הראשון

כדי לגרום לאחרים לרצות להגיע לפסגת הרוחניות, עם ישראל חייב להגיע לשם ראשון וכל עוד הוא מתמהמה, טבעת החנק מתהדקת סביב צווארו. האנושות מפעילה כיום על עם ישראל לחץ עצום שנובע לא מבעיה לאומית, מדינית או טריטוריאלית, הבעיה היא רוחנית – האנושות מצפה מאיתנו לפתרונות ואנו לא מסוגלים להעניק לה אותם.

לכן עלינו להשתמש בחכמה העתיקה שמסרו לנו אבותינו, חכמת הקבלה, כדי להגיע לשלמות ולשלווה, תחילה בינינו ולאחר מכן להפיצה לאומות העולם כדי שיבצעו את אותו התהליך אחרינו. זהו ייחודנו כ”עם סגולה” או “עם נבחר”, וזה תפקידנו במציאות העולמית.

רוצים לדעת מה מקובל חושב על כל זה?
wwwlaitmancoil.png “ישראל ואומות העולם” – הבלוג האישי של הרב לייטמן. לחצו לכניסה

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button