רשימות משיעור הקבלה היומי – 15.4.2010

img_1323.jpgהכנה לשיעור: שמעתי, מאמר קמ”ד, ישנו עם אחד

  • עם ישראל הוא לא עם, אלא קבוצת מקובלים – אנשים שמטרתם היא להתאחד ביניהם כדי להגיע להידמות לבורא, ולהביא לזה את כל האנושות.
  • בעם ישראל, אם יש קשר אהבה והדדיות כדי להידמות לבורא בין חלקי האומה אז זהו עם, ואם אין קשר כזה חלקי האומה, אין עם.
  • כל פגם בקשר בן חברי האומה מביא לבעיות ואסונות, וכל קשר בין חברי האומה מביא להגברות הכוח ולשגשוג.
  • באיחוד, תלויים הן העצמאות שלנו והן שלום העולם; באיחוד, עם ישראל מסוגל לשנות את כל המציאות, ובזה הוא משנה את כיוון כל העולם לטוב או לרע.
  • עלינו להגיע להרגשה שללא חיבור ואיחוד, אין לנו חיים; הרגשה זו מגיעה על-ידי זה שכל אחד משכנע בזה את השני, רק דעת החברה יכולה לעשות זאת.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: זוהר לעם, פרשת “שמות”, אות קל”ז, שיעור 8

  • כל התיקון שלנו הוא לממש את 2 האורות: אור תיקון הבריאה – חסדים, ואור מימוש הבריאה – חכמה, וביחד – “ה’ אלוקינו”.
  • “את”, “כ”ב אותיות” – ההשפעה המגיעה מבינה למלכות.
  • את מה שמתקבל בתוך הנוקבא על-ידי זעיר-אנפין, קובעות הנשמות; במידה שכל אחד מוכן לוותר על האגו שלו למען החיבור עם האחרים, הוא נכנס למלכות, ובמידת חיבור הנשמות מלכות מתחברת לזעיר-אנפין.
  • לאור אין מידה, ולכן הכול תלוי בגודל הכלים.
  • שבירת הכלים היא לא שבירה, אלא גילוי טבע הרצון לקבל אל מול האור; רק אז מתחילה עבודת הנברא.
  • כל התיקון שלנו הוא בחברה, והזוהר מספק לנו את הכוח, את האפשרות להתחבר.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “בית שער הכוונות”, אות ע”ב, שיעור 26

  • הכול מוכן לעבודת האדם; כל הכלים מחזה ולמעלה מתוקנים, ואת עבודת תיקון הכלים למטה מחזה, האדם מתקן במידה שהוא מתחיל לתקן את עצמו.
  • “עיבור א'” – עיבור כתוצאה מביטול מוחלט של התחתון בעליון; “עיבור ב'” – ביטול התחתון בעליון במטרה לתקן את האח”פ שלו.
  • “עובר” – מידת הדמי לעליון.
  • “רחם” – מערכת שבה העליון מדמה את עצמו לתחתון; אם העליון לא מצטמצם, הוא לא יכול להתקשר לתחתונים, ולכן במידת ביטול התחתון לעליון, העליון מתבטל כלפי התחתון.
  • הכוונה בזמן הלימוד צריכה להיות לרצות להרגיש את הכתוב, והיא חשובה מהלימוד, מההבנה השכלית עצמה, ולאחר ההשגה יבוא השכל.
  • בתיקון הראשון – חסדים, אין שכל; זו השפעה ואהבה, כביכול בחוסר חכמה, ורק לאחר השגת תכונת ההשפעה שבה מתחילים לראות תופעות רוחניות, מגיעה החכמה ומתחילים לקבל שכל רוחני.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, מאמר החרות

  • שאלת האדם העיקרית בעולם הזה, היא שאלת החיים והמוות; כל העיסוק שלנו הוא בניסיון לכסות את הנקודה הזו, כי אם האדם נתקל בה, הוא מגלה שהוא חסר אונים, מכיוון שנגד זה אין לו מה לעשות.
  • חכמת הקבלה היא האמצעי היחיד שבאמצעותו ניתן להגיע לנצחיות.
  • התורה ניתנה לנו כדי להעלות את עצמנו למעלה מהמיתה.
  • בתחילת דרך ההתפתחות הרוחנית של האדם, שאלת החיים והמוות לא ממש קרובה אליו, אך בהמשך הדרך, כאשר האור מתחיל להאיר ולהראות לו איך ההרגשה להיות למעלה מהחומר, בהשפעה, האדם מתחיל כבר לקבל התרשמות, מה זה להיכלל בנצח.
  • בעולמנו, האדם חושב שחרות היא שחרור מהשעבוד לזולת, אך למעשה החרות היא שאתה מתעלה לגמרי מעל הרצונות שלך.
  • מימוש הבחירה החופשית שלנו הוא רק על-ידי המאור המחזיר למוטב, ואת ההשתוקקות אליו ניתן לקבל רק על-ידי הסביבה, הקבוצה.
  • החרות היא מהבורא, משליטתו על האדם; האור פועל ושולט על האדם מתחילת ועד סוף הבריאה, אך אם האדם משיג רצון להיות כמו המשפיע, הוא מנטרל את השפעת הבורא עליו, ואז שניהם משווים את צורתם. כך האדם משתחרר מההכרחיות שהגיעה אליו מבחוץ, להכרחיות שהוא פיתח מבפנים, וזו חרות האדם – להיות תחת שליטת האור בבחירתו החופשית.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button