רשימות משיעור הקבלה היומי – 17.3.2010

999.jpgהכנה ללימוד זוהר, קטעים נבחרים מחוברת הכנס “זוהר לעם”

  • הבורא רוצה שנגלה את כל העבודה שלו, את הבריאה שלו, את המציאות שברא – איך לממש אותה, ולאיזו מטרה הכול צריך להגיע.
  • כדי להשיג את כל הבריאה לעומקה, האדם צריך להגיע למצב שהוא רוצה שהאור יבצע עליו את התיקון, בהתאם לעמקות הקשר בין הנשמות.
  • כתוצאה מהשבירה, התגלתה היכולת להגיע להשגה – השגת הפער, החושך והאור שנמצא בינינו, נקרא “השגת האלוקות”.
  • הכלים שמתגלים, הם כלים שבינינו, ולא בכל אדם בפני עצמו.
  • הכול מתגלה בריחוק, בכלי השבור, בין הנשמות, ורק הקשר שבין הנשמות מגלה לנו את ה”תורה” – שם נמצאת כל העביות, שעל-פניה בא האור העליון ומתגלה.
  • בעולמנו, אנו יכולים להיות רק בהבחנה אחת – רע או טוב, פירוד או ריחוק וכו’, ואילו בעולם הרוחני הכול מורגש כאחד, בקו אמצעי, ולכן רק להשגה אנו צריכים.
  • כל מדרגה מגיעה תחילה מכישלון, מגילוי יתר האגו, גילוי הפער בינינו ובין האור.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: זוהר לעם, פרשת “וירא”, אות א’, שיעור 1

  • כל מה שמדובר עליו בחכמת הקבלה, מדובר כלפי הנשמה, ועל מה שקורה בתוך הנשמה; כי בתוך הנשמה אנו מרגישים את המציאות.
  • אנו צריכים להגיע למצב שבו אנו נקבע ונשלוט ברצון, ואז נקרא שאנו שולטים במציאות.
  • “ניצנים נראו בארץ” – ברצון לקבל מתחילות להתגלות תכונות דלהשפיע, ומשם והלאה, מתחילה להתגלות לאדם כל המציאות.
  • “אדם” – הבחינה האחרונה בתוך הרצון, שמתוכה ישנה השגה בכל השורשים, שאותם הוא צריך לממש, ולהגיע להשגת המאציל.
  • האור, הבורא, מתגלה בכמה שאני רוצה שהוא יבוא ויופיע, בחוסר הקשר ביני ובין האחרים.
  • אין לבורא צורה – אני נותן לו את צורתו, במידת התשוקה שלי לאחרים.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “בית שער הכונות”, אות ל”ו, שיעור 12

  • כל קו אין סוף, מגיע עד מרכז דעיגולים דצמצום א’.
  • בעת קריאת כתבי הקבלה, עלינו לתאר את המקובל שכתב אותם, המגלה את המבנה הפנימי שלו; איך כל המערכות הללו פועלות בו ואיך שהוא מגלה אותן, וזה נקרא “העולמות”.
  • ההבדל בין נקודה דצמצום א’ ובין נקודה דצמצום ב’, הוא עולמות בריאה, יצירה ועשייה.
  • מה שאתה רוצה שיצא מהלימוד, זה מה שיצא.
  • בספרו “בית שער הכוונות”, רצה בעל הסולם להסביר לנו, שהעיקר זה הכוונה.
  • הכוונה שייכת לעיגולים, במידה שנבין שאנו שייכים לעיגולים, ובינתיים אנו נמצאים בעיגולים המורגשים בנו כמרים; עלינו לברר מה אנו רוצים מהם – שישפיעו עלינו ויבנו לנו את היושר.
  • אין יושר – הוא נבנה על-ידי האדם, כתוצאה מהשתוקקותנו לסדר את החשיבות בצורה הנכונה בתוך העיגולים.
  • כלים דצמצום ב’ נמצאים מחוץ לי; כלים דצמצום א’ נמצאים בתוכי.
  • אתה צריך לעבוד עם הכלים החיצוניים שלך – הם הכלים האמיתיים שלך.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, מאמר “האומה”, שיעור 2

  • ההרמוניה, הקשר בין חלקי המציאות, מביאה את המציאות לשלמות ונצחיות, ובזה אנו פותרים את כל הבעיות הקיימות.
  • אל לנו לחכות שכולם יתעוררו; אלה שמתעוררים, צריכים מיד לעשות את החיבור הנכון ביניהם וכך להתקדם, וכתוצאה מכך הם יזרימו כוח בכל המערכת.
  • החיבור צריך להיות מלכתחילה כדי לבנות יחסים רוחניים בין בני האדם, ולא כדי לבנות חיים יפים בעולם הזה; לכן עלינו להתמקד במשיכת המאור המחזיר למוטב, שיבנה מאיתנו את הכלי הרוחני.
  • אל לנו לרצות להיות יחד; עלינו לרצות שהאור העליון יחבר בינינו, ובלעדיו אנו לא רוצים להתחבר, כי זה שקר.
  • הציפייה לרוגע היא שלילית – רוגע זה מוות, ולכן שינויים, בעיות ומריבות, הם הכרחיים להתפתחות.
  • הכוונה הנכונה: אני רוצה להרגיש שהאור העליון נמצא בינינו; אתה, אני וכוח נוסף שמחבר בינינו; אתה ואני זו סיבה שהכוח הזה יתגלה.
  • לא נוכל לחייב אנשים לקשר הדדי נכון על-ידי משטר, כי אם אין קשר אהבה שיתפקד כשוטר, זה לא יוכל להתקיים.
  • “אהבה” – שאני מרגיש את האחרים כגופי.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button