רשימות משיעור הקבלה היומי – 6.7.2010

zolaam.jpgחלק א’: כתבי רב”ש, כרך א’: מאמר “וירא אליו ה’ באלוני ממרא”

  • התורה מספרת לנו על התהליך שאנו עוברים – איך האדם יכול לברר את תכונותיו ורצונותיו ועם מה כדאי לו להזדהות.
  • עלינו להשתמש בכל הכוחות שלנו, רק להחליט מי קובע את ההחלטות וכלפי איזו תכונה שלנו כל התכונות מתחברות ומתלוות.
  • כל אחד ואחד צריך להגיע לחלטה שהוא מגיע ל”מילה”; שהוא מפסיק לעבוד עם הרצון לקבל שלו, “ענר”, ועם “אשכול” כי הוא לא יכול לשקול את מצבו בצורה הנכונה, אלא רק כשהאדם למעלה מהרצון לקבל, “ממרא”, הוא יכול להגיע לחלטה שהוא יכול להשפיע על-מנת להשפיע, בינה.
  • כל אדם יצטרך לעבור את כל שלבי התיקון שהתורה מדברת עליהם.
  • “למעלה מהדעת” – שאני מסוגל להגיע למצב שבו תכונת ההשפעה חשובה אצלי יותר מתכונת הקבלה.
  • בעבודה למעלה מהדעת, אני בודק ומסביר לעצמי את הכל, ואחרי כל זה אני מעדיף להיות בתכונת ההשפעה על פני הדעת.
  • “למעלה מהדעת” הוא מצב עוד יותר ברור וגבוה מהמצב ההתחלתי, מכיוון שלאחריו מתגלה אור החכמה, ולעומת “למטה מהדעת”, שבו גם הניצוץ הראשוני מסתלק.
  • כל העבודה שלנו היא בביקורת, ביגיעה, בהכנה, בלפתוח את הראש והלב.
  • המימוש הוא בקבוצה, בלימוד ובהפצה כאחד, כי זהו חיזוק הקשר שלי עם הנשמות האחרות על-ידי כוח ההשפעה שאני משתדל לפתח.
  • במידה שאתה קשור יותר לנשמות האחרות, אתה צמוד יותר לבורא.
  • הרצונות מתחדשים על-ידי הרשימות ועל-ידי הקבוצה, והאדם עצמו לא יכול לקבוע בעצמו כלום.
  • הכיוון הנכון הוא רק כלפי הסביבה; אני לא מסוגל לגעת בעצמי בנשמה שלי, הנשמה שלי נמצאת בקשר עם האחרים ולכן רק דרך האחרים אני יכול להגיע לנשמה שלי.
  • אני לא יכול להשפיע על הנשמה שלי בעצמי; אני משפיע בצורה גופנית על החברים שלי, ודרך הגופים שלהם הם משפיעים על הנשמה שלי.
  • רק הקשר בינינו מביא אותנו לגילוי הבורא.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: זוהר לעם, פרשת “ויצא”, מאמר “מוות וצלמוות”, אות שי”ב, שיעור 18

  • כוח הזוהר פועל כך שאם אנו משתדלים להיות יחד ולא מסוגלים, אז הוא פועל.
  • במידה שאנו רוצים להתקשר בינינו בזמן הלימוד, אנו מעוררים את האור המקיף, שמשפיע רק על המקומות שבהם אנו רוצים להתקשר אך לא מסוגלים לעשות זאת.
  • שני הקווים – ימין ושמאל, מגיעים מלמעלה וכל העבודה היא באיזו צורה לשלוט עליהם ולהגביל ולזווג אותם על-מנת להגיע לקו האמצעי.
  • כתבי הקבלה לא מדברים על מצבנו העכשווי, אלא על איך להכין את עצמנו לקבלת האור המחזיר למוטב שיתקן אותנו.
  • כל מה שספר הזוהר מדבר עליו הוא הקשר בין הנשמות.
  • אם האדם לא מרגיש כבדות בזמן הקריאה, סימן שהוא לא דורש.
  • אסור לשמוע תורה ללא כוונה, כי בזה האדם הופך אותה מסם החיים לסם המוות.
  • על האדם להכין מראש סיסמאות, שבעזרתן הוא מתעורר ומתחיל להיות אדם – לרצות חיבור.
  • האדם צריך להבין שכוונתו בזמן הלימוד תלויה בחברה, ואם הוא רואה שהוא לא מסוגל להחזיק הכוונה, עליו לזכור שהוא לא יכול להשפיע בעצמו על עצמו, אלא רק דרך החברה.
  • ערבות לקיום ההכרחי הרוחני, זה מה שאנו צריכים.
  • עלינו להגיע למצב שבו נהיה תמיד בכוונה הנכונה: אני עם הסביבה שלי, מעורר את הקשר בינינו על-ידי ספר הזוהר, סעודה, ישיבת חברים או כל פעילות אחרת במהלך היום.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות, כרך ב’, חלק ז’, דף תפ”ט, אות י’, שיעור 4

  • התיקון הוא תמיד מהקל לכבד, והכלים הקלים שאנו מבררים, עוזרים לנו לברר את הכלים הכבדים יותר.
  • לא חשוב מה אנו קוראים – כתבי האר”י ובעל הסולם הכתובים בצורה שכלתנית, או ספרי החסידות, מאמרי ואגרות בעל הסולם והרב”ש הכתובים בצורה רגשית – כולם הם בסך הכל כדי לתקן אותנו, ולכן בזמן הלימוד, העיקר עבורי הוא להשיג את המאור המחזיר למוטב, הקשר בינינו, שיפתח לי את העיניים ואז אבין את הכתוב.
  • לאחר שבירת הכלים בעולם הנקודים, האדם צריך להרכיב אותם במשך 6000 שנה.
  • הכל מושג בכוח הבקשה, כוח התפילה.
  • שינויי האורות בנו, נותנים לנו את הרגשת הזמן, אך הזמן כשלעצמו לא קיים.
  • ההכרחיות שייעלמו כל המצבים הקיימים, הוא בזה שיהיה לנו חיסרון לפעולה הבאה, ולכן עד שהאדם מסיים את כל התיקונים, כל העבודה שעשה נסתרת ממנו.
  • עלינו להודות על זה שהעבר נסתר מאיתנו, שהוא לא סותם אותנו ובזכות זה אנו יכולים להתחיל לעבוד מחדש.
  • התהליך הוא תמיד אותו התהליך שחוזר על עצמו, אך מכיוון שהרצון לקבל מתחדש, נראה לנו שהמצב הוא חדש.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות י’, שיעור 9

  • ככל שהיצור מפותח יותר, הוא נמצא בנתק בין הטבע שמושך אותו לתכלית ובין הרגשתו, כעזוב באמצע הדרך ללא הכוונה ברורה.
  • אנו לא יודעים כיצד לקשור את החלקים יחד – האם אנו צריכים לפעול תחת חוקי הטבע או להתעלות מעליהם.
  • הסבל צריך להגיע למצב בלתי נסבל, ואז האנושות תחפש בכל כוחותיה את הסיבה לזה.
  • אנו לא מבינים את התמונה השלמה, ואין לנו שום סיכוי להבין אותה אם לא תתגלה לנו מלמעלה המערכת האלוקית.
  • כל החינוך הוא בללמד את האדם איך למשוך את המאור המחזיר למוטב, ללא קשר לגיל האדם.
  • “אדם”: מי שיודע לקשור ולהשלים את 2 המערכות – המערכת שתלויה בו והוא עושה בה אי סדר ומערכת הטבע השלמה.
  • אל לנו להתייחס למידת ההצלחה של מאמצינו להפיץ את חכמת הקבלה, אלא רק לפזר את הידיעה ברבים, כי את מידת ההצלחה קובע העליון.
  • ההפצה האמיתית היא דרך מערכת הנשמות הפנימית.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button