מה זה חופש?

people.jpgלרובנו נדמה שנהיה חופשיים אם לא נהיה תלויים באחרים. מה שנראה לנו כחירות המושלמת, יהיה כרוך תמיד ובהכרח בהיבדלות שלנו משאר הציבור בצורה כזאת או אחרת…


לדוגמא:

  • אם אהיה עשיר אהיה חופשי, כי לא אהיה תלוי כלכלית באחרים.
  • אם אחיה במקום מבודד, רחוק מהציבור, אהיה חופשי כי לא אמצא בקרבת מקום לאחרים.
  • אם ארכוש ידע ואחכים, אהיה חופשי כי לא אהיה תלוי בידיעתם של אחרים, וכן הלאה.

כך נבראנו, יצורים בעלי אגו שהולך וגדל, שמנתק כל אחד מאיתנו בהדרגה משאר חלקי האנושות.

חוק ההדדיות

חכמת הקבלה מלמדת אותנו שפנימיות המערכת האנושית בנויה בצורה כזו שבה כולנו צריכים להיות קשורים זה לזה, על בסיס העיקרון שלפיו בנויים כל הגופים החיים:

התאים במערכת הפנימית שמניעה ומחייה כל גוף חי על-פני כדור הארץ, מתחברים זה לזה על ידי נתינה הדדית למען הגוף כולו. כל תא בגוף מקבל את הדרוש לקיומו, בכל יתר כוחותיו הוא דואג לכללות הגוף ובכך הוא מוצא את שלמותו. האיזון ההדדי העדין הוא זה שמאפשר את החיים ועליו מושתתות כל המערכות בטבע.

חופש אמיתי זה חופש מהטבע שלי

חכמת הקבלה טוענת, שחוסר התפקוד הבריא של כל אחד מאיתנו כתא שחי בתוך מערכת אורגנית כללית, הוא שגורם לכל הצרות והייסורים בעולם.

כיצד? בגלל אי-תפקודנו הבריא, הטבע “מכופף” אותנו בכוח ומנסה “ליישר” אותנו לכוון הנכון. פעולות הכוונון הללו מתבטאות כייסורים שאותם חווה האנושות, ייסורים שהולכים וגדלים ככל שחלקיה פועלים ביתר ניגוד לחוק ההדדיות ששורה בטבע.

חכמת הקבלה ממשילה את האגו שמפריד אותנו זה מזה לכלא האכזרי ביותר – הדבר היחיד במציאות שמונע מכל אחד מאיתנו חופש אמיתי. החופש הוא לא מהאחרים או מטבע העולם אומרים המקובלים. החופש האמיתי הוא מהטבע שלי, שאיתו נולדתי, בו אני כלוא, ממנו אני לא יכול להשתחרר והוא-הוא שגורם לכל הבעיות בעולם.

הכרת המערכת

תופעת הגלובליזציה והתלות ההדדית שקיימת בין גופי כלכלה שונים ברחבי העולם, כבר חושפת בפנינו את פניה האמיתיים של המערכת שבה אנו חיים. אך חסר לנו ידע מערכתי, להבין כיצד בנויה ופועלת אותה המערכת.

לכן גילוי והפצת חכמת הקבלה לכל חלקי האנושות הוא מחויב המציאות – מלבדה, אין לנו חכמה או מדע שמלמדים אותנו על מבנה ותפקוד מערכת הטבע הכללית, הנסתרת מחושינו ובתוכה אנו חיים. מערכת המושתתת על בסיס עיקרון ההדדיות – “ואהבת לרעך כמוך”.

רוצים לדעת מה מקובל חושב על כל זה?
wwwlaitmancoil.png “מה שולט בליבי” – הבלוג האישי של הרב לייטמן. לחצו לכניסה

היום שאחרי המשבר

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button