מכבש ההתפתחות

falling_cards_3_es.JPG“וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ…” (ישעיה יא,ו) – למצב הזה צריכה להגיע כל האנושות: להפוך את טבעה האגואיסטי לטבע שכולו השפעה.

הטבע דוחף כל אדם בעולם להגיע להרגשה שחייו תלויים במערכת האנושית בכללותה. עובדה זו מתחילה להתגלות אט-אט בעולם. ועד כמה שנרצה להיות מבודדים זה מזה, תתגלה התלות של כל פרטי המערכת האנושית זה בזה יותר ויותר, עד שכל אדם יבין שהוא חייב להפוך את טבעו האגואיסטי מקבלה להשפעה, אחרת הוא ירגיש שהוא עומד להיעלם, להימחק מתוך מציאות החיים…

רבים מאיתנו חושבים שעדיין ניתן להמשיך לטשטש את העובדה הזו על-ידי תרגילים דיפלומטיים כאלה או אחרים, אך אנו עלולים להגיע בקרוב למצב שבו האגואיזם יתפרץ עד כדי כך, שהשנאה שתתגלה בקרב האנושות תציב את כל פרטיה בפני ברוטאליות נוראית, כמשהו שלא ניתן לדלג מעליו, כאיום קיומי ממשי.

פחד וחוסר ודאות
האדם יתחיל לחיות בפחד מתמיד ובחוסר ודאות: מתוך פחד ושנאה תהומית לזולת מצד אחד ומהצד השני, בהרגשה של תלות מוחלטת בכל פרטי המערכת האנושית. האנושות תגיע למצב משבר שבו היא תבין שעד שהיא לא תרכוש את תכונת ההשפעה באופן מוחלט, היא לא תוכל להמשיך להתקיים.

הרגשה זו מתחילה להתגלות בימינו במערכת הגלובאלית הכלכלית, האקולוגית, המדינית והחברתית – הכרה בתלות ההדדית מצד אחד ומהצד השני חוסר יכולת מוחלט להגיע להסכמים שמקובלים על הכלל.

הדדיות טבועה בטבע
אנו יכולים לראות כיצד חוק ההדדיות וההשפעה פועל במערכות הטבע השונות – אין התרבות, גדילה והתפתחות של אטומים, מולקולות, תאים או גופים בטבע, אלא על-ידי שמירת קשר של הדדיות בין הפרטים על-פני גדילת כל פרט ופרט באופן אינדיבידואלי.

עלינו ללמוד ממערכות הטבע כיצד לקיים את המערכת האנושית.

חיוב המציאות
כיום, כאשר התלות ההדדית הזו מתחילה להתגלות בעולם, הפצת חכמת הקבלה מחויבת המציאות. אותה חכמה עתיקה חושפת בפני הלומדים אותה את מבנה המערכת האנושית, שתלויה בהדדיות בין כל פרטיה.

חכמת הקבלה פורשת בפנינו את חוק ההתפתחות האנושי ומציעה לכל פרטי המערכת להתחבר לאותו המנגנון באופן בריא, יעיל ונכון.

רוצים לדעת מה מקובל חושב על כל זה?
wwwlaitmancoil.png “העולם מתעייף מעצמו” – הבלוג האישי של הרב לייטמן. לחצו לכניסה

תגובה אחת ל- “מכבש ההתפתחות”

  1. תגובה מאת דיד!ש:

    אפשר גם דוגמאות לכל הקשרים שבטבע??????
    אם כן נשמח מאוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button