רשימות משיעור הקבלה היומי – 4.10.09

6549.jpgחלק ראשון

  • האדם הוא רצון לקבל – כמו כל הבריאה, אך הוא היצור המפותח בכל הבריאה, ובגלל זה הוא גם היצור הכי עדין.
  • כמה שאנו מתקדמים יותר, אנו מורכבים יותר ולכן “מפונקים” ועדינים יותר; המכות שעברנו במשך הגלגולים הפכו אותנו לעדינים יותר ובעלי יתר הבחנות.
  • לכל אחד מאיתנו ניתנת בחירה חופשית – לעלות לדרגה עליונה יותר, המצטיירת כלפי כחושך, ומהצד השני, נותנים לי סביבה, כדי להתחזק בעזרתה כנגד החושך הזה, ואני נמצא בין שניהם וצריך לבחור.
  • אם חשוב לי לעלות לדרגה יותר עליונה, אני פונה לסביבה (קבוצה, ספרים, מדריך), ומקבל ממנה חיזוק, ואז יש לי כוחות לפנות דרך החושך לאור.
  • אור חכמה שמאיר לכלי שלנו מורגש בנו כחושך, כי יש אצלנו חוסר בחסדים.
  • חושך – חוסר השפעה, חוסר רוחניות, חוסר התגלות הבורא – תכונת ההשפעה.
  • הבעיה שלנו היא רק להבחין מה זה חושך; ואם אני מבחין לרגע אחד שאני לא נמצא בתכונת ההשפעה, אני פונה באופן טבעי לחברה.
  • אור חכמה שמאיר לכלי שלנו מורגש בנו כחושך, כי יש אצלנו חוסר בחסדים.
  • “ערבות” – קבלת הארה, ביטחון מהחברה, שאני יכול להתרומם מעל הרצון לקבל שלי, ולחשוב על השפעה.
  • ההתקדמות היא רק ביתר דאגה על חשיבות המטרה.
  • לאף אחד אין מה לתת לקבוצה, מלבד חיסרון – הדריכות שלו לחיבור.
  • החיזוק לא יבוא מלמעלה אף פעם; הוא צריך להגיע מבני האדם עצמם.
  • מדרגת העולם הזה היא מדרגת הדומם לכל העולמות, ואם כל ההשתוקקות שלנו היא להתרומם ממנה להשגה הרוחנית, היא הופכת לתפקד ברמה ההכרחית ולא יחסר בה כלום.
  • אין מצב במציאות מלבד העולם הזה, שאותו אנו יכולים להרגיש בעל-מנת לקבל.
  • אנו לא צריכים לדאוג לסוג או לגודל הרצון, אלא רק לכוונה שרוכבת עליו – לקבל או להשפיע; זה ההבדל בין בהמיות לרוחניות.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: “פתיחה לפירוש הסולם”, אות מ”א

  • ג’ סוגי חכמה באצילות: 1 – “חכמה סתימאה” באריך אנפין; 2 – “חכמה דימין” באבא ואמא; 3 – “חכמה דשמאל” בישסו”ת.
  • רק חכמה דישסו”ת יכולה להאיר לתחתונים, לנשמות.
  • כל ראש דאריך-אנפין סתום, הכתר שלו נקרא “כתרא”, והחכמה שלו נקראת “מוחא סתימאה”, ואין יותר בראש.
  • בינה יצאה מראש דאריך-אנפין, נמצאת למטה, ומנהלת כל מה שיש למטה.
  • אף פעם לא מתגלה החכמה שיש בראש דאריך-אנפין, כי אין כלים לגלות אותה – הם מצומצמים.
  • אור חסדים לא קיים למעשה – הוא תגובה מצד המשפיע, שרוצה להשפיע בחזרה.
  • בינה שיצאה מראש, היא המנגנון שצריך לבצע את תיקון הבריאה ומתחלקת ל-2: ; 1 – בינה לכשעצמה – ג”ר דבינה – אבא ואמא עליאין; 2 – ישסו”ת – החלק שאיתו מתקשרת בינה לתחתון, ונכלל מחיסרון התחתונים כדי שתהיה לו אפשרות לטפל בהם.
  • חיסרון האור בישסו”ת הוא מלמעלה, אך רק חיסרון הכלים מלמטה יכול להפעיל אותו.
  • אור חכמה מושג רק בעליה, וזה בא לביטוי אצלנו בעבודה ב-ג’ קווים.
  • חכמה אמיתית מתגלה בחסדים דאבא ואמא עילאין.
  • הבורא לא מביא לנו ייסורים, אלא יכולת להיכנס לתענוג גבוה יותר, שלעת עתה נראה לנו כלא מושך.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם, גילוי טפח וכיסוי טפחיים, שיעור 3

  • “שמירת כבוד ה'” – העלאת חשיבות תכונת ההשפעה מעל תכונת הקבלה. אדם העושה זאת נקרא “ירא ה'”.
  • התורה ניתנה רק לתיקון האדם, ומי שמספר לעולם אחרת, פוגע בעולם.
  • השימוש בשם “קבלה” עבור דברים אחרים מלבד קניית תכונת ההשפעה, מעכב את תיקון העולם.
  • תקופת הגלות היא מחויבת – על האנושות להיות בניתוק מוחלט מרוחניות, כדי לתת לכלים שהיו בעבר ברוחניות – “ישראל”, ולכלים שלא היו ברוחניות – “אומות העולם”, להתערבב בצורה מוחלטת, כדי שלאחר מכן, יהיה ניתן למשוך אותם לאור.
  • גילוי חכמת הקבלה טרם הזמן, עם גילוי ספר הזוהר במאה ה-11 על-ידי ר’ משה דה-ליאון, הביא לאסונות רבים בעולם, כי עד זמן האר”י הייתה חייבת להיות הסתרה מלאה על השיטה.
  • “סוד” – מה שאתה לא מגלה כרגע, ויתגלה בשלבים הבאים בדרגות הגילוי “דרוש”, “רמז” ו”פשט”.
  • “אסור” בחכמת הקבלה, פירושו אי-אפשר. לכן על האדם הלומד לגלות את החכמה בשלבים המתאימים לדרגות התפתחותו, כדי שיוכל לעכל את הכול ולגדול בצורה הנכונה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

 

 

 

 

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button