בעד הטבע

airplain.jpgבכל שנה מאז 1972, מתקיים בחסות ממשלת שוויץ אירוע מעניין במיוחד – יריד ההמצאות הבינלאומי בז’נבה. האירוע הייחודי מספק הזדמנות לציבור הסקרן והמתעניין לראות המצאות שונות ומשונות, מוצרים חדשים וטכניקות חדשניות בתחומי הרפואה, המחשבים, האלקטרוניקה, ואפילו בתחומי כלי הבית, המכוניות, האוכל והספורט.

לאחר שביקרתי ביריד לראשונה, יצאתי נפעם מהעושר, המורכבות והיצירתיות של המוח האנושי. חשבתי לעצמי: “אין דבר שיוכל לעמוד בפני המין האנושי. אנחנו נוכל לנצח כל מחלה, למנוע כל אסון, להתגבר על כל מכשול!”

אך בטיסה החוזרת, תפיסת העולם שלי השתנתה תוך שנייה אחת, כשהמטוס שבו טסתי נכנס לכיס אוויר והיה חשש רב ליציבותו. באותו הרגע חשבתי: “עם כל ההתפתחות הטכנולוגית והאינטלקטואלית המואצת שעברה על האנושות במאה השנים האחרונות, המטוס הזה, ביחד עם כל היושבים בו, היו יכולים להימחק מתמונת העולם ברגע אחד…”.

המצב, בקנטים
אכן, העולם המודרני עשיר בשיטות מגוונות שמתיימרות להיטיב את חיינו, אך אם נעיף מבט מסביבנו, נגלה שלמרות העושר הרב, העולם לא נמצא במצב שבו היינו רוצים שימצא. ורחוק מכך: דיכאון היא המגפה המובילה בעולם, הטרור והאיבה בין העמים הולכים ומתגברים ומחלות, אסונות טבע, המשבר בחינוך והתפרקות התא המשפחתי לא מיטיבים גם הם עם האנושות.

יש לנו מוחות מבריקים, טכנולוגיות מתקדמות, היסטוריה, מסורת, תרבות עשירה וניסיון של אלפי שנות אבולוציה. אז איפה אנחנו טועים?

נגד הטבע
אם נבחן את כל השיטות העולם, נמצא מכנה משותף שמאחד את כולן – כל השיטות הללו מנסות לכופף את הטבע בכוח לטובת האדם.

לדוגמא:
הטכנולוגיה העשירה שהמצאנו היא לא יותר מניסיון לפצות על חוסר היכולת לאזן את עצמנו עם הטבע הסובב אותנו. אנו מחממים את עצמנו כשקר, מקררים את עצמנו כשחם, בונים תחנות ממסר ומותחים חוטים ארוכים כדי להתקשר בינינו על-פני מרחקים, מייצרים תרופות כדי לרפא את עצמנו ממחלות וכן הלאה.

• כל שיטות ההרפיה, ההתרגעות והרוח שהמציאה האנושות, פועלות לכופף את הטבע – את רצון האדם הטבעי, ההולך ומתפתח לאורך השנים. הן דוחפות את האדם לרצות פחות ובכך מבטיחות לו אושר, אך בכך הן פועלות באופן ישיר נגד הטבע ולא יעבור זמן רב עד שהן תעלמנה ממפת המציאות, בדיוק בגלל הסיבה הזו.

• גם דתות העולם מנסות לפצות על חוסר ההתמצאות והיכולת של האדם להסתדר בעולם, באמונות שונות ומשונות, שמעוותות את המציאות הטבעית הסובבת אותו ושואבות אותו לעולם פולחני, טקסי ודמיוני.

השיטה ההפוכה
ישנה שיטה אחת בעולם שמכוונת לפעולה בדיוק בכוון ההפוך – חכמת הקבלה טוענת: הטבע מוחלט, שלם, חזק וגדול ממך. לכן עליך לשנות את עצמך בהתאם לטבע, ואז הכול יסתדר!

לחצו לצפייה בהרצאה בנושא “האיזון ההכרחי עם הטבע”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button