על משבר פנימי והסיבה לסבל

עובדה: כל אחד מאיתנו עבר משבר בחייו או לפחות הרגיש רע.

חוק יסוד בחכמת הקבלה: הבורא הוא טוב ומטיב לכל אדם, באשר הוא שם.

על פניו נראה שיש פה סתירה. אך ההפך הוא הנכון – קיים רק עיקרון בסיסי שחשוב להבין ולהפנים:

לבורא יש רק תכונה אחת – תכונת האהבה. וככזה, הוא העניק לנבראיו את המתנה הגדולה ביותר שקיימת במציאות – האפשרות להיות כמוהו. אך כדי שהאדם לא יפתח תלות בבורא אלא ירוויח בעצמו את המעמד האדיר המיועד לו, יצר אותו הבורא עם תכונה הפוכה מתכונת האהבה, כאגואיסט.

כל מה שנותר לאדם לעשות זה רק להפוך את תכונת האגואיזם לתכונת האהבה. ובנקודה זו טמונה גם הסיבה לכל משבר וסבל אנושי וכן האפשרות למנוע אותם.

מקורם של כל משבר ואכזבה

החוק הוא פשוט: מהבורא מגיעים כל התנאים הדרושים להתקדמות אל עבר רכישת תכונת האהבה. אך האגואיזם שטבוע באדם קולט זאת בצורה הפוכה לחלוטין, שמלווה בהרגשה רעה ומחשבות מטרידות. אי ידיעת אותו החוק גורמת לאדם לחשוב שהוא יכול להיות “גיבור” ולהילחם ישירות באגו, בדרך כלל על ידי סיגופים והגבלות, אך זוהי דרך שמובילה תמיד לכישלון.

חכמת הקבלה מלמדת שמאותו הרגע שבו מכירים את חוק הטבע העליון, אין צורך לסבול יותר. במקום לנסות להתנגד לאגו, להתעמק ולדוש בו, על האדם לשים אותו בצד ולהימשך לטוב, לרצות להתקדם לעבר תכונתו של הבורא, תכונת האהבה.

עוד בשיעור:
• דווקא משבר וייסורים, הם שגורמים לאדם להתעלות למדרגה גבוהה יותר, אך זאת בתנאי שלא מתעמקים בהם אלא מתעלים מעליהם ליתר השפעה.
• האגואיזם גורם לאדם לחשוב שהוא הראשי והבורא משני לו, לכן במקרים רבים מעדיף האדם להמשיך לסבול ולהמתין עד שהסבל יעבור. זוהי טעות גדולה, מכיוון שבכך מיוחס הקלקול לבורא, במקום לדבר המקולקל היחיד שקיים, האגו.
• בשיטות רבות מאמינים שהייסורים נשלחו על ידי הבורא ולכן הם מוצדקים או לחלופין, שהסבל גורם לזיכוך האדם ולכן קיים סבל בעולם. סברות אלו אינן נכונות. להיפך, בכך חש האדם גאווה מכך שהוא סובל ומתרחק ממטרת הבריאה במקום להתקדם לעברה.
• שטות גמורה לחשוב שהבורא רוצה שתסבול רגע אחד בחייך.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – ספר “פרי חכם אגרות”, אגרת 8, עמ’ 18

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button