קבלה לעומת מיסטיקה – הפכים מוחלטים

מיסטיקה: כשאדם מבצע כל מיני פעולות לא הגיוניות ומצפה לקבל בעזרתן תוצאה שאינה קשורה כלל לפעולות שביצע. מדובר במשיכה לברכות, טקסים וסגולות למיניהן.

קבלה: קבלה אינה עוסקת בפעולות וטקסים אלה כלל, אלא חושפת בפני האדם רשת כוחות נסתרים הפועלים במציאות. לכן ביצוע כל פעולה הכתובה בכתבי קבלה מקוריים, מיועדת למטרה אחת בלבד- גילוי האלקות.

דמיון ומציאות: המיסטיקה מבוססת על דמיון וחקירה מופשטת, לעומת חכמת הקבלה שמגלה את חוקי הטבע העליון בצורה מדעית.

סגולה: במיסטיקה, אדם מבצע פעולה, מצפה לתוצאה בעקבותיה ודבר זה נחשב בעיניו לסגולה. קבלה מלמדת את חוקי הטבע העליון, גם לאדם שאינו מכיר או מבין אותם, אך לעומת המיסטיקה, היא לא דורשת או מצפה ממנו להאמין להם – בעזרת הלימוד האדם מגלה בהדרגה את אותם החוקים בעצמו ולכן לא דרושים כאן אמונה עיוורת או ביצוע של מעשים לא הגיוניים.

עוד בשיעור:
• מהי קבלה מעשית? אין מדובר כלל בכשפים או בניסים. המונח “קבלה מעשית” מתייחס לאדם שגילה את הכוח העליון ומבצע פעולות פנימיות על מנת לקבל ממנו את השפע.
• ברכה לא ניתן לקבל מפי אדם, אלא רק מפי הכוח העליון, הבורא.
• אין אמת במיסטיקות. אם היינו מכירים את רשת הכוחות העליונה, היינו מבינים מדוע דבר מה קורה כך או אחרת.
• הניסיונות להתפתחות רוחנית בתוך האגו גרמו להיווצרות המיסטיקות והפילוסופיות בעולמנו. כדי להגיע לרוחניות אמיתית, מעל טבעו האגואיסטי של האדם, האדם צריך לחקור את החלק הנסתר של המציאות בצורה מדעית, באמצעות חכמת הקבלה.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – אגרת 6, ספר “פרי חכם אגרות”, עמ’ 14

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button