יש משבר עולמי- מה לדעתך הסיבה לכך?

יש משבר עולמי– מה לדעתך הסיבה לכך?

שלום לכולם, ותודה על התגובות שלכם (בכל השפות). אנחנו עדיין עובדים במרץ על ניסוח הפתרון הטוב ביותר למשבר העולמי, כדי להציע אותו לפרוייקט 10 בחזקת 100 של גוגל. העלינו כאן אימייל מאוד מעניין שקיבלנו מאדם בשם לואיז מברזיל. לפניכם תרגום לעברית של דבריו:

שימוש לא הגיוני במשאביים הטבעיים והאנושיים הביא אותנו למשבר העולמי. עלינו, בני האדם, להחליט להשתמש במשאבי הטבע בצורה שתבטיח לנו את הישרדותנו ואת התפתחות המין האנושי ושאר המינים בעולם. כיצד התגלגלנו למצב הזה? כדי להבין זאת, עלינו לעמוד על שורש הבעיה – ניצול לרעה של משאבי האנוש והטבע לשם מטרות אגואיסטיות.

כדי לספק מענה לבעיית האגו האנושי, אני מציע שגוגל תיצור בית משפט עליון מקוון. בית המשפט הזה ידון בכתבי אישום כנגד פעולות אגואיסטיות שנתבצעו על ידי רשויות, ממשלות, בעלי השפעה או חברות, ואלו יקבלו צו וזימון להכין כתב הגנה. כל התביעות ייבחנו על ידי וועדה שתורכב מאינטלקטואלים מכל רחבי העולם (מדענים, אנשי רוח ואנשים רוחניים). לאחר שיקראו את הניתוח שתגיש הוועדה, הגולשים יצביעו האם הפעולה הייתה אגואיסטית או אלטרואיסטית. אם הפעולה היתה אגואיסטית הם יבחרו באות א, ואם הפעולה הייתה אלטאוריסטית/הומניסטית הם יבחרו באות ה.   

הערכאות בהן ידון בית המשפט וכן החלטותיו יופצו בכל העולם. כמו כן, פעולות אלטרואיסטיות יקבלו עידוד על ידי שבח פומבי ופרסים. לעומת זאת, כאשר גופים ימצאו אגואיסטים תשלל מהם תמיכת הציבור, לא ישתפו עמם פעולה, לקוחות לא יקנו אצלם והם יגונו על ידי הוועדה. כדי לשפר את מצבם, אותם גופים יצטרכו לבקש מהוועדה הצעות לפעולות שנועדו לתקן את דרכם.

במילים אחרות, מטרת ההצעה היא להביא את העולם למצב שבו האלטרואיזם יהפוך למדד המרכזי של הערכה בקרב האנושות, כך שהחברה הגלובאלית שלנו תפתח דרך חשיבה חדשה בתקופת זמן קצרה.

לואיז אוליביארה, ברזיל

לקראית המכתב המקורי באנגלית לחצו כאן

 

אנו מאמינים שאחד הדברים המרכזיים שיעזרו בנסיון למצוא פתרון, הוא להגדיר תחילה את הבעיות שבהן אנו דנים. לכן אנו זורקים את הכדור אליכם: מה לדעתכם הבעיה המרכזית שבפניה ניצב כעת העולם? האם זהו המשבר הסביבתי? המשבר הכלכלי המחריף? משבר הרעב העולמי? או שמא בעיות אחרות שלא הזכרנו.

אתם מוזמנים להביע את דעתכם בתגובות למטה.

עבור מי שמעוניין, צירפנו סרטון המציג את דעתה של חכמת הקבלה על שורשו של המשבר העולמי, וכמובן גם את הפיתרון שהקבלה מציעה. גם לגביו, נשמח לשמוע את דעתכם.

3 תגובות ל- “יש משבר עולמי- מה לדעתך הסיבה לכך?”

  1. תגובה מאת תמי:

    חשוב לעשות קמפיין ולהעלות את מודעות הציבור, כי רוב האנשים בטוחים שהמשבר הכלכלי או כל משבר אחר הוא פשוט עניין חולף, מקרה שקרה, מחזוריות כלכלית וכו’. רוב האנשים לא קושרים את הבעיה להתנהגות האדם ובודאי שלא לקבלה או לאלטרואיזם וזה מייאש.

  2. תגובה מאת תמי הכט:

    למרות מאמצי ההפצה אני עדיין בהרגשה שבני ברוך נתפסת בציבור כעוד תנועה או זרם של הקבלה שקשור לדת. נראה לי שהמחזירים בתשובה לדת מצליחים לסחוף הרבה יותר אנשים, לצערי.
    כל לומדי הקבלה ואלו שמאמינים בדרך הנכונה מוזמנים להתגייס למסע פרסום והפצה בכל אמצעי התקשורת ההמוניים, רדיו, טלויזיה, אינטרנט, שלטי חוצות, כדי להפיץ את רעיון האלטרואיזם ואת הסיבה האמיתית למשבר העולמי בכלכלה, באקולוגיה ובחברה.
    על מנת להשפיע באמת וכדי להצליח לשים את האמת על המפה ולהגיע לציבור הרחב, יש צורך בתקציבים נכבדים ובגיוס תרומות מתורמים נכבדים. אם הרב לייטמן מסכים לזה אני מוכנה לרכז מהלך של גיוס תרומות.

  3. תגובה מאת שרון-ח:

    המשבר העולמי זה אני ואתה. השכן ממול והדוד, או פשוט כולנו.
    האמת היא שאנחנו כולנו יודעים זאת, זה לא משהו שמסתתר מאחורי איזו נפילה כלכלית או הוריקן הרסני. אלו רק תירוצים גראנדיוזים כדי שזה יהיה גדול מאיתנו, רחוק מיכולתנו האישית לפעול, לעשות משהו.
    הנה למשל אספר לכם על חבר טוב שלי, שקנה אורז בכמויות אדירות לקראת משבר המזון ובכך דאג להרוויח הון. ואני? מה עשיתי? גידפתי אותו (על מה שעשה), בפני חבר אחר ורצתי לקנות אורז… שלא יחסר חלילה וחס.
    חבר מצוין שלי, נוסף, הוא בעל מפעל המייצר תחליפי מזון לתינוקות רכים. מזון שהתינוקות שלי חיים עליו וניזונים ממנו יומיום. ו..אופס, בטעות, לא מחוסר אחריות, הוא שכח מרכיב משמעותי בתרכובת. הוא קיווה שאפ’חד לא ישים לב ומקסימום ישלם פיצויים. אני כמובן מיד עברתי לחברה אחרת. של חבר טוב שלי, אתם יודעים… אצלו זה בטח לא יקרה.
    אחרי שהתינוקות שלי שבעו השארתי אותם עם ביבי-סיטר, חברה שלי טובה, ושמתי מצלמות בכל הבית כדי לתפוס אותה “על חם” אם היא תעשה להם משהו רע, ורצתי . אני נורא עסוקה בקריירה- אני מצפה לקידום בקרוב. מאוחר יותר, כשהילדים שלי יגדלו ויהיו חסרי שקט, חברתי, היועצת מבי’הס, תציע ריטלין ואני אווכח שגם בבית הם רגועים יותר בזכותו.
    בערב אני יושבת וכותבת מכתב חריף לחברת העשן שמזהמת את האויר שאנו נושמים וגורמת למחלות איומות. באמצע המכתב, יטריד אותי החבר הטוב שריסס לי את הגינה נגד טפילים, כי הוא ירצה שאשלם לו.
    ובלילה יש סרט מצוין ואיכותי בטלויזיה. סדרה מקומית ( כמובן- חבר שלי הוא יוצר הסדרה) על נערה, גיל ההתבגרות,התעללות בבית. על בריחה – חטיפה…
    בסוף יגלו מי אשם והיא תחזור הביתה. שבר כלי, אבל תחזור. וכשיסתיים , אני אשמח כל כך שזה רק סרט ולא באמת. או…לפחות…שזה רק אצל חבר שלי קורה….

    וכך אני מצליחה לעבור את היום. קצת עיוורת, קצת לא שומעת, קצת לא שמה לב.
    כי הרי אני משתדלת בסה’כ לעבור את היום. החברים שלי, הם אלה שעושים את הבלאגן ,וזה ההוריקן והבורסה.

    אבל בזמן האחרון התחלתי לחשוב על זה שלא רק החברים שלי אחראים לבעיות.
    גם אני…. פה ושם…התעלמתי ואפילו, בדרך עקיפה ,נתתי יד…
    אני, אתה כולנו. “רקמה אנושית אחת חיה” אומר השיר.

    משהו חייב להשתנות.
    חייבים לקחת אחריות על המעשים שלנו
    שמפילים אותנו למשברים עולמיים.
    אולי קיים איזה קורס או ספר הדרכה שמלמד
    כיצד נוכל להרגיש שאנו רקמה אחת.
    ספר על חכמת קבלת האחריות למעשינו.

    אז הוא אכן קיים-
    ספר לחכמת הקבלה

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button